Superdieetti – viikkokatsaus 4/6

Viikon treenit:
ma: sairaana
ti: sairaana
ke: kevyt salitreeni koko kropalle
to: 1h vaunulenkki
pe: 45min vaunulenkki
la: –
su: salitreeni
Painonmuutos: -1,3kg
Painonmuutos kuudelta viikolta: -6kg (!)

kollaasi.jpg

Alkuviikko meni edelleen sairastaessa ja Superdieettiä noudatin vain ruokavalion osalta. Tiistaina yritin jo käydä pienellä lenkillä, mutta hoidettuani asiani postissa, oli jo niin kova tuskan hiki päällä, että koin viisaimmaksi suunnata takaisin kotiin lepäilemään. Iltaa kohden olo parani huomattavasti ja keskiviikkona uskaltauduinkin sitten salille tekemään kevyttä treeniä.Viime viikkoinen tankkauspäivä taisi vauhdittaa aineenvaihduntaa ja painoa putosikin ennätysmäärä! Mahtava fiilis!
Vaikka vaadituista treeneistä on nyt parin viikon aikana jäänyt osa tekemättä, ruokavaliota olen noudattanut tarkasti. Tällä viikolla ruokavalio on kuitenkin alkanut tökkiä aika pahasti, johtuneeko sitten mielikuvituksen puutteesta, kun ei osaa annetuista raaka-aineista keksiä ruokia ja joka päivä syö samaa! Repsahduksia ei kuitenkaan ole tullut, eikä muuten tulekaan, siitä aion pitää huolen!

 Olenkin myös alkanut miettimään, miten jatkaa syömisiä Superdieetin jälkeen. Tällä tahdilla kokonaistavoitteeseeni (-10kg) ei ole paljoa matkaa itse Superdieetin jälkeen, mutta tärkeintä olisikin, ettei kiloja tule takaisin. Tärkeänä tässä onnistumisessa pidän sitä, että omat ruokailutottumukset ovat kuitenkin pääsääntöisesti olleet terveelliset, olen ollut ennen raskautta normaalipainoinen (kaksosraskaus ja 10 viikon vuodelepo pisti vain syömään vähän tuhdimmin! 😉 ) ja nyt lasten kanssa kotona on vain sortunut liian helposti herkkuvälipaloihin ja aterirytmi on unohtunut. Ilmeisesti dieetin jälkeen saa myös jotkut ylläpito-ohjeet, joista on myös varmasti hyötyä. Näin karsitulla ruokavaliolla en kuitenkaan pystyisi loppuelämää elämään, mutta pääpiirteet aion tästä ruokavaliosta säilyttää. Tärkeimpinä ainakin ateriarytmi, hiilareita vain treenipäivinä sekä proteiinin määrä per ateria. Ja suureksi yllätyksekseni maitorahkaan olen jopa tottunut, se on oikeastaan aika hyvää! Eli myös maitorahka jää hyväksi proteiinin lähteeksi aamuihin ja iltoihin ainakin.

Löytyykö ruudun takaa muita laihduttajia?
Millaisia tuloksia muut ovat saavuttaneet?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *